Rettigheder

Gældende for alle produkter designet af Woodhazel er, at kunden ved køb har brugsretten til produktet til den gældende lejlighed. Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, som er designet af Woodhazel.

Deling af billeder på sociale medier

Woodhazel forbeholder sig retten til at dele billeder af vores arbejde på sociale medier. Det vil altid ske i henhold til gældende GDPR lovgivning samt med den største respekt for jer og jeres store dag.

Rabatkoder

Rabatkoder til Woodhazel.dk kan kun bruges ved køb på siden www.woodhazel.dk.

Du kan kun bruge 1 rabatkode per ordre. Woodhazel tager intet ansvar for forkert anvendelse af rabatkoder, når købet er gennemført.

Hvis du har spørgsmål vedrørende anvendelsen af rabatkoder, bedes du altid kontakte kundeservice før, du foretager dit køb.

Betaling

Du kan betale med Visa, MasterCard, Maestro og MobilePay via Worldline (Tidligere Bambora). Derved er det Worldline, der står for al sikkerhed og spørgsmål til betaling via dem som tredje part.

Ved personliggjorte varer, så som semi-custom, custom samt bestillingsvarer trækkes pengene med det samme.

Der kan også betales med gavekort købt på Woodhazel.dk.

Levering og Forsendelsesomkostninger

Leveringstider

På Semi-custom produkter er produktionstiden 10 hverdage + forsendelse.

På bestillingsvarer, så som laksegl, farvede kuverter og pocketfolds, finder du den aktuelle leveringstid for det enkelte produkt på produktsiden.

Hvis du kun køber amples er leveringen 25 kr. med levering via GLS til nærmeste pakkeshop.

Woodhazel er ikke ansvarlig for forsinket levering, som skyldes eksterne samarbejdspartnere. I tilfælde af skade eller mangel på levering er det afsenderen af forsendelsen, som er ansvarlig for eventuel reklamation til postleverandøren.

I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som forbruger, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.

Særligt for levering til Erhvervsadresser i Danmark

Vælger du at få din pakke sendt til en erhvervsadresse, bekræfter du samtidigt, at der er nogen til at modtage pakken alle hverdage fra kl. 8-16.

Hvis det ikke er muligt for GLS at afleverer pakken på erhvervsadressen til pakken blive videresendt til den nærmeste pakkeshop. Da GLS opkræver os for omdirigering til pakkeshop, vil du som kunde, blive opkrævet et gebyr på 70kr. for omdirigering.

Særligt for levering til Sverige

Ved forsendelser til Sverige bruger vi PostNord til nærmeste udleveringssted. Prisen på forsendelse til Sverige er 180 DKK.

Særligt for ordre fra Norge

Ved bestillinger fra Norge opkræver vi dig på købstidspunktet norsk moms på 25%.

Vi er VOEC registreret i Norge. Det betyder, at der ikke vil komme yderligere gebyrer eller told på dine varer, når du handler hos os.

Særligt for gavekort

Gavekortet er gyldigt til køb på Woodhazel.dk og kan bruges på alle varer samt til Custom design. Gavekort til Woodhazel.dk kan ikke bruges på Nordic Invites.

Vi sælger ikke gavekort på webshoppen, men hvis du har vundet et gavekort i en konkurrence på vores sociale medier, vil gyldigheden af gavekortet fremgå af konkurrencen samt fremgå tydeligt på selve gavekortet.

Særligt for Custom design

Bestilling og betaling

Ved bestilling af Custom design, sender vi et tilbud på Custom design fee og pris på tryk og efterbehandling. I samme tilbud vil der være en oversigt over, hvor lang tid designprocessen vil tage. Når tilbuddet er godkendt, sender vi et betalingslink med prisen på Custom design Fee, som betales før designprocessen startes.

Booking af Custom Design:

Ved booking af Custom Design med opstart mere end 3 måneder frem i tiden. Betales rate 1 (2.000kr.) af Custom Design Fee ved booking og accept af tilbuddet, hvorpå jeres Custom Design lægges i kalenderen.

Aflyses Custom Design booking er reglerne for tilbagebetaling således:

  • Aflysning indtil 6 måneder før opstart – tilbagebetales 100% af rate 1
  • Aflysning indtil 3 måneder før opstart – tilbagebetales 50% af rate 1
  • Aflysning mindre end 3 måneder før opstart – tilbagebetales rate 1 ikke

Ved booking aftales tidsplan og deadlines i samarbejde med jer. Det er vigtigt at alle deadlines overholdes, da der ellers kan ske betydelige forsinkelser i levering af jeres invitationer m.m.

Vi sender derefter et udkast af designet til godkendelse. Der er 2 gratis tilrettelser med i Custom design Fee. Rettelser ud over de 2 gratis rettelser koster 100kr. pr. gang. Fejl fra vores side rettes altid uden beregning.

Når udkastet er godkendt, betales prisen for tryk og efterbehandling i henhold til det førnævnte tilbud. Når prisen for tryk og efterbehandling er betalt, begynder vi at producere dine invitationer. Så snart de er færdige, sender vi dem afsted til dig.

Grafik

Vi forbeholder os retten til at bruge grafiske elementer til andre formål og designs. Det betyder, at vi kan bruge enkelte elementer af dit Custom design f.eks. tegning af blomster og lignende på andre invitationer og i andre sammenhænge.

Du får en unik invitation designet specielt til dig / jer. Vi sælger ikke designet til andre kunder på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.

Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time brugt på at udfærdige custom illustrationerne.

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at bruge illustrationer fra dit Custom Design på andre medier. Ønsker du at bruge grafikken på andre medier f.eks. hjemmesider eller SoMe, kan dette aftales. Der betales timepris på 750 kr. pr. time brugt på at udfærdige custom illustrationerne,  og der er kun brugsret på det aftalte medie. Det er selvfølgelig i orden at dele billeder af invitationerne på sociale medier. 

Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.

Afbestilling og fortrydelsesret

Når du har tjekket din ordre ud og betalt for den, begynder vi produktionen.

De af vores produkter, der er speciallavet til dig som kunde,  har du ingen fortrydelsesret eller afbestillingsret på. Dette gælder bl.a. Semi-custom produkter, klistermærker med initialer osv. Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os inden bestillingen.

Der er ikke fortrydelsesret på bestillingsvarer samt varer, der er lavet på bestilling. Det gælder alle varer, der er beskrevet som bestillingsvarer på webshoppen. Det gælder bl.a. for pocketfolds og farvede kuverter.

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen på produkter, der ikke er personliggjort / lavet på bestilling, når du handler på nettet. Fra modtagelsen af din ordre har du 14 dage til at give os besked om, at du gerne vil bruge din fortrydelsesret. Du vil sammen med din ordre modtage en fortrydelsesformular.

Formularen returneres til os pr. mail på [email protected] eller kan alternativt udfyldes på vores online fortrydelsesformular.

En vare skal fremstå som ny ved returnering. Du må gerne undersøge varen på samme måde som ved et almindeligt butikskøb. Er varen taget i brug, har du stadig fortrydelsesret, men du skal betale for evt. værdiforringelse. Værdigforringelsen vurderes af Woodhazel.

Når du har sendt os formularen, har du 14 dage til at sende varen retur til:

Ny adresse pr. 15. marts 2024:

Woodhazel
Att.: Anastasia Knudsen
Emil Møllers Gade 59E, 3. TV
8700 Horsens

Men vent med at sende vare retur til, at du har hørt tilbage fra os.

Vi kontakter dig indenfor 2 hverdage fra modtagelsen af fortrydelsesformularen.

Det er dig, som køber, der står for omkostningerne ved returnering af varen ved fortrydelse af købet. Vi anbefaler, at du får en kvittering for retursendingen på posthuset. Det er dig, som køber, der har ansvaret for varen, indtil den er modtaget af woodhazel.

Bemærk, at det ikke er nok at afvise pakken eller ikke afhente pakken på posthuset. I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som køber, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.

Når Woodhazel har modtaget varen retur, vil du få dine penge retur inkl. eventuelle leveringsomkostninger indenfor 14 dage. Hvis der er værdiforringelse af varen, ville denne være fratrukket.

Reklamation

Hvis du ønsker at reklamere over fejl eller mangler fra vores side, kan dette gøres indenfor 14 dage fra du har modtaget ordren.

Ved reklamation skal du altid kontakte vores kundeservice via e-mail, hvor vi skal bede om detaljeret beskrivelse af reklamationen, samt billede dokumentation, ordrenummer samt et kontaktnummer.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected].

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal (ODR).

Øvrige vilkår

Woodhazel forbeholder sig ret til at foretage ændringer af disse vilkår. Hver gang du bruger vores service accepterer du at overholde de eksisterende og gældende vilkår.