Rettigheder
Gældende for alle produkter designet af Woodhazel er, at kunden ved køb har brugsretten til produktet til den gældende lejlighed. Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, som er designet af Woodhazel.
Upload af billeder til ordre
Du har som kunde, alene ansvaret for at uploadede billeder ikke overtræder loven, moral eller etik.
Du er desuden ansvarlig for at uploadede billeder ikke er i strid med anden parts ophavsret eller andre rettigheder.
Skulle du uploade et billede, der giver anledning til skadesansvar over for Woodhazel.dk, vil dette ansvar alene pålægges dig som kunde og du påtager dig omkostninger forbundet hermed.
Rabatkoder
Rabatkoder til Woodhazel.dk kan kun bruges ved køb på siden www.woodhazel.dk.
Du kan kun bruge 1 rabatkode per ordre. Woodhazel tager intet ansvar for forkert anvendelse af rabatkoder, når købet er gennemført.
Hvis du har spørgsmål vedrørende anvendelsen af rabatkoder, bedes du altid kontakte kundeservice før, du foretager dit køb.
Betaling
Du kan betale med Visa, MasterCard, Maestro og MobilePay via Worldline (Tidligere Bambora). Derved er det Worldline, der står for al sikkerhed og spørgsmål til betaling via dem som tredje part.
Ved varer, der ikke er personliggjorte, så som standard kuverter, der ikke er bestillingsvarer trækkes pengene, når varen er afsendt.
Ved personliggjorte varer, så som semi-custom, custom samt bestillingsvarer trækkes pengene med det samme.
Der kan også betales med gavekort købt på Woodhazel.dk.
Levering og Forsendelsesomkostninger
Leveringstider
På Semi-custom produkter er produktionstiden 10 hverdage + forsendelse.
Ønsker du Ekspreslevering (afsendes indenfor 7 hverdage) kan dette tilkøbes. Priser og vilkår finder du på linket til produktet Ekspreslevering.
På bestillingsvarer, så som laksegl, farvede kuverter og pocketfolds, finder du den aktuelle leveringstid for det enkelte produkt på produktsiden. Er laksegl og bestillingsvarer købt sammen med Semi-custom produkter, hvor der er tilkøbt Ekspreslevering, ændrer det ikke på leveringstiden for laksegl og andre bestillingsvarer.
Hvis du kun køber gavekort eller samples er leveringen 25 kr. med levering via DAO.
Woodhazel er ikke ansvarlig for forsinket levering, som skyldes eksterne samarbejdspartnere. I tilfælde af skade eller mangel på levering er det afsenderen af forsendelsen, som er ansvarlig for eventuel reklamation til postleverandøren.
I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som forbruger, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.
Særligt for levering til Erhvervsadresser i Danmark
Vælger du at få din pakke sendt til en erhvervsadresse, bekræfter du samtidigt, at der er nogen til at modtage pakken alle hverdage fra kl. 8-16.
Hvis det ikke er muligt for GLS at afleverer pakken på erhvervsadressen til pakken blive videresendt til den nærmeste pakkeshop. Da GLS opkræver os for omdirigering til pakkeshop, vil du som kunde, blive opkrævet et gebyr på 70kr. for omdirigering.
Særligt for levering til Sverige
Ved forsendelser til Sverige bruger vi PostNord til nærmeste udleveringssted. Prisen på forsendelse til Sverige er 180 DKK.
Særligt for ordre fra Norge
Ved bestillinger fra Norge opkræver vi dig på købstidspunktet norsk moms på 25%.
Vi er VOEC registreret i Norge. Det betyder, at der ikke vil komme yderligere gebyrer eller told på dine varer, når du handler hos os.
Særligt for gavekort
Gavekortet er gyldigt til køb på Woodhazel.dk og kan bruges på alle varer samt til Custom design. Gavekort købt på Woodhazel.dk kan ikke bruges på Nordic Invites.
Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdato.
Gavekortet kan udbetales, der vil være et gebyr på 100kr. for udbetaling af gavekortet.
Bemærk, hvis du har købt et gavekort med rabat, og ønsker at gavekortet skal udbetale, så vil du modtager det beløb, som du har betalt for gavekortet minus gebyret for udbetaling. Eks. Du har købt et gavekort på 3.000kr. og fået 10% rabat. Du betaler 2.700kr. for gavekortet og vil senere gerne have det udbetalt. Du vil få udbetalt 2.600kr.
Særligt for Custom design
Bestilling og betaling
Ved bestilling af Custom design, sender vi et tilbud på Custom design fee og pris på tryk og efterbehandling. I samme tilbud vil der være en oversigt over, hvor lang tid designprocessen vil tage. Når tilbuddet er godkendt, sender vi et betalingslink med prisen på Custom design Fee, som betales før designprocessen startes.
Vi sender derefter et udkast af designet til godkendelse. Der er 2 gratis tilrettelser med i Custom design Fee. Rettelser ud over de 2 gratis rettelser koster 100kr. pr. gang. Fejl fra vores side rettes altid uden beregning.
Når udkastet er godkendt, betales prisen for tryk og efterbehandling i henhold til det førnævnte tilbud. Når prisen for tryk og efterbehandling er betalt, begynder vi at producere dine invitationer. Så snart de er færdige, sender vi dem afsted til dig.
Grafik
Vi forbeholder os retten til at bruge grafiske elementer til andre formål og designs. Det betyder, at vi kan bruge enkelte elementer af dit Custom design f.eks. tegning af blomster og lignende på andre invitationer og i andre sammenhænge.
Du får en unik invitation designet specielt til dig / jer. Vi sælger ikke designet til andre kunder på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.
Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time brugt på at udfærdige custom illustrationerne.
Det er som udgangspunkt ikke tilladt at bruge illustrationer fra dit Custom Design på andre medier. Ønsker du at bruge grafikken på andre medier f.eks. hjemmesider eller SoMe, kan dette aftales. Der betales timepris på 750 kr. pr. time brugt på at udfærdige custom illustrationerne, og der er kun brugsret på det aftalte medie. Det er selvfølgelig i orden at dele billeder af invitationerne på sociale medier.
Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.
Afbestilling og fortrydelsesret
Når du har tjekket din ordre ud og betalt for den, begynder vi produktionen.
De af vores produkter, der er speciallavet til dig som kunde, har du ingen fortrydelsesret eller afbestillingsret på. Dette gælder bl.a. Semi-custom produkter, klistermærker med initialer osv. Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os inden bestillingen.
Der er ikke fortrydelsesret på bestillingsvarer samt varer, der er lavet på bestilling. Det gælder alle varer, der er beskrevet som bestillingsvarer på webshoppen. Det gælder bl.a. for pocketfolds og farvede kuverter.
Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen på produkter, der ikke er personliggjort / lavet på bestilling, når du handler på nettet. Fra modtagelsen af din ordre har du 14 dage til at give os besked om, at du gerne vil bruge din fortrydelsesret. Du vil sammen med din ordre modtage en fortrydelsesformular.
Formularen returneres til os pr. mail på [email protected] eller kan alternativt udfyldes på vores online fortrydelsesformular.
En vare skal fremstå som ny ved returnering. Du må gerne undersøge varen på samme måde som ved et almindeligt butikskøb. Er varen taget i brug, har du stadig fortrydelsesret, men du skal betale for evt. værdiforringelse. Værdigforringelsen vurderes af Woodhazel.
Når du har sendt os formularen, har du 14 dage til at sende varen retur til:
Woodhazel
Att.: Anastasia Knudsen
Jessensgade 1, 3. sal
8700 Horsens
Men vent med at sende vare retur til, at du har hørt tilbage fra os.
Vi kontakter dig indenfor 2 hverdage fra modtagelsen af fortrydelsesformularen.
Det er dig, som køber, der står for omkostningerne ved returnering af varen ved fortrydelse af købet. Vi anbefaler, at du får en kvittering for retursendingen på posthuset. Det er dig, som køber, der har ansvaret for varen, indtil den er modtaget af woodhazel.
Bemærk, at det ikke er nok at afvise pakken eller ikke afhente pakken på posthuset. I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som køber, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.
Når Woodhazel har modtaget varen retur, vil du få dine penge retur inkl. eventuelle leveringsomkostninger indenfor 14 dage. Hvis der er værdiforringelse af varen, ville denne være fratrukket.
Reklamation
Hvis du ønsker at reklamere over fejl eller mangler fra vores side, kan dette gøres indenfor 14 dage fra du har modtaget ordren.
Ved reklamation skal du altid kontakte vores kundeservice via e-mail, hvor vi skal bede om detaljeret beskrivelse af reklamationen, samt billede dokumentation, ordrenummer samt et kontaktnummer.
Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected].
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal (ODR).
Øvrige vilkår
Woodhazel forbeholder sig ret til at foretage ændringer af disse vilkår. Hver gang du bruger vores service accepterer du at overholde de eksisterende og gældende vilkår.