Handelsbetingelser

Minimumsbestilling

Der er en minimumsgrænse på 150 DKK.

Det betyder, at de produkter, du lægger i kurven minimum skal have en samlet værdi på 150 DKK, før du kan gå til kassen og betale for dine varer.

 

Rettigheder

Gældende for alle produkter designet af Woodhazel er, at kunden ved køb har brugsretten til produktet til den gældendede lejlighed. Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, som er designet af Woodhazel.

 

Upload af billeder til ordre

Du har som kunde, alene ansvaret for at uploadede billeder ikke overtræder loven, moral eller etik.

Du er desuden ansvarlig for at uploadede billeder ikke er i strid med anden parts ophavsret eller andre rettigheder.

Skulle du uploade et billede, der giver anledning til skadesansvar over for Woodhazel.dk, vil dette ansvar alene pålægges dig som kunde og du påtager dig omkostninger forbundet hermed.

 

Rabatkoder

Rabatkoder til Woodhazel.dk kan kun bruges ved køb på siden www.woodhazel.dk.

Du kan kun bruge 1 rabatkode per ordre. Woodhazel tager intet ansvar for forkert anvendelse af rabatkoder, når købet er gennemført.

Hvis du har spørgsmål vedrørende anvendelsen af rabatkoder, bedes du altid kontakte kundeservice før, du foretager dit køb.

 

Betaling

Du kan betale med Visa, MasterCard og Maestro via Bambora. Derved er det Bambora, der står for al sikkerhed og spørgsmål til betaling via dem som tredjepart.

Ved varer, der ikke er personliggjorte, så som kuveter, der ikke er bestillingsvarer trækkes pengene, når varen er afsendt.

Ved personliggjorte varer, så som semi-custom, Custom samt bestillingsvarer, laksegl og digitale varer (Print-selv) trækkes pengene med det samme.

Der kan også betales med gavekort købt på Woodhazel.dk.

Særligt for ordre fra Norge

Når du bestiller fra Norge, betaler du ikke dansk moms, når du køber hos os. Du vil modtage en opkrævning på told og moms fra UPS (der bliver ikke opkrævet yderligere gebyr for opkrævningen).

 

Levering og Forsendelsesomkostninger

Leveringstider

På Print-selv produkter modtager du filen, som pdf-fil til den mailadresse, du har oplyst ved betaling i løbet af først kommende hverdag.

På Semi-custom produkter er leveringstiden 10 hverdage.

Ønsker du Ekspreslevering (indenfor 7 hverdage) koster dette 200 kr.

På Plakater er leveringstiden 7 hverdage. Ekspreslevering er ikke muligt på plakater.

På laksegl og bestillingsvarer er leveringstiden op til 3 uger. Er laksegl og bestillingsvarer købt sammen med Semi-custom produkter, hvor der er tilkøbt Ekspreslevering, ændrer det ikke på leveringstiden for laksegl og bestillingsvarer.

Hvis du kun køber gavekort er leveringen 25 kr. med B post gennem PostNord.

Woodhazel er ikke ansvarlig for forsinket levering, som skyldes eksterne samarbejdspartnere. I tilfælde af skade eller mangel på levering er det afsenderen af forsendelsen, som er ansvarlig for eventuel reklamation til postleverandøren.

I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som forbruger, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.

Særligt for levering til Norge og Sverige

Ved forsendelser til Sverige bruger vi PostNord til nærmeste udleveringssted. Prisen på forsendelse til Sverige er 180 DKK.

Ved forsendelser til Norge bruger vi UPS. Prisen på forsendelse til Norge er 280 DKK. Bemærk, at der i yderområder kan være forlænget leveringstid.

 

Særligt for gavekort

Gavekortet er gyldigt til køb på Woodhazel.dk og kan bruges på alle varer samt til Custom design.

Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdato.

Gavekortet kan udbetales til kontanter, der vil være et gebyr på 100kr. for udbetaling af gavekortet.

 

Særligt for Custom design

Bestilling og betaling

Ved bestilling af Custom design, sender vi et tilbud på Custom design fee og pris på tryk og efterbehandling. I samme tilbud vil der være en oversigt over, hvor lang tid designprocessen vil tage. Når tilbuddet er godkendt, sender vi et betalingslink med prisen på Custom design Fee, som betales før designprocessen startes.

Vi sender derefter et udkast af designet til godkendelse. Der er 2 gratis tilrettelser med i Custom design Fee. Rettelser ud over de 2 gratis rettelser koster 100kr. pr. gang. Fejl fra vores side rettes altid uden beregning.

Når udkastet er godkendt, betales prisen for tryk og efterbehandling i henhold til det førnævnte tilbud. Når prisen for tryk og efterbehandling er betalt, sendes dit design til tryk. Når dit design er trykt, kvalitettjekker vi dine produkter og sender dem til dig.

Grafik

Vi forbeholder os retten til at bruge grafiske elementer til andre formål og designs. Det betyder, at vi kan bruge enkelte elementer af dit Custom design f.eks. tegning af blomster og lignende på andre invitationer og i andre sammenhænge.

Du får en unik invitation designet specielt til dig / jer. Vi sælger ikke designet til andre kunder på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.

Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time for custom illustrationer.

Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.

 

Særligt for Print-selv

Print-selv produkterne er, som navnet antyder, et design, som du printer hjemme på din egen printer.

Vores personligjorte Print-selv produkter færdiggør du selv i vores tilpasningsmodul. Vi har lavet skabeloner til vores designs, hvor du kan tilrette teksten, så den passer til dig. Det du ser på skærmen, er det design, du får. Vi læser ikke korrektur eller retter i opsætningen af Print-selv produkterne. Derfor er det vigtigt, at du gennemlæser teksten grundigt, før du lægger den i kurven.

Finder du en fejl i teksten efter, du har købt Print-selv produktet, så kan vi rette fejlen for dig. Det koster 100 DKK i gebyr pr. tilretning af Print-selv produkter.

Pdf-filen, som du får tilsendt er låst, så den ikke kan redigeres eller ændres i. Det er ikke muligt for kunder eller eksternt trykkeri at få oplåst filen.

Vi anbefaler kun Print-selv produkter til kunder, der er fortrolige med deres egen printer. Vi kan ikke yde hjælp eller support i print af Print-selv produkterne, da hver printer har sine egne specifikationer og indstillinger. Print-selv produkterne printes derfor på eget ansvar.

 

Garanti

Ved køb af vores Semi-custom produkter vil vi kvalitetstjekke varerne, når de kommer fra trykkeriet for at sikre den bedst mulige kvalitet af det leverede produkt til dig som kunde.

 

Afbestilling og fortrydelsesret

Når du har tjekket din ordre ud og betalt for den, begynder vi produktionen.

De af vores produkter, der er speciallavet til dig som kunde samt digitale varer (Print-selv), har du ingen fortrydelsesret eller afbestillingsret på. Dette gælder bl.a. Semi-custom produkter, Bundles, klistermærker med initialer osv. Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os inden bestillingen.

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen på produkter, der ikke er personliggjort / lavet på bestilling, når du handler på nettet (dette gælder ikke digitale varer (Print-selv). Fra modtagelsen af din ordre har du 14 dage til at give os besked om, at du gerne vil bruge din fortrydelsesret. Du vil sammen med din ordre modtage en fortrydelsesformular.

Formularen returneres til os pr. mail på hej@woodhazel.dk eller kan alternativt udfyldes på vores online fortrydelsesformular.

En vare skal fremstå som ny ved returnering. Du må gerne undersøge varen på samme måde som ved et almindeligt butikskøb. Er varen taget i brug, har du stadig fortrydelsesret, men du skal betale for evt. værdiforringelse. Værdigforringelsen vurderes af Woodhazel.

Når du har sendt os formularen, har du 14 dage til at sende varen retur til:

Little Creature Ink
Hasselhøj 52
8361 Hasselager

Men vent med at sende vare retur til, at du har hørt tilbage fra os.

Vi kontakter dig indenfor 2 hverdage fra modtagelsen af fortrydelsesformularen.

Det er dig, som køber, der står for omkostningerne ved returnering af varen ved fortrydelse af købet. Vi anbefaler, at du får en kvittering for retursendingen på posthuset. Det er dig, som køber, der har ansvaret for varen, indtil den er modtaget af woodhazel.

Bemærk, at det ikke er nok at afvise pakken eller ikke afhente pakken på posthuset. I tilfælde af at forsendelser af bestilte produkter ikke afhentes hos postleverandøren rettidigt pålægges du, som køber, at betale udgifter for returforsendelse og ekspedition, hvilket for nuværende er kr. 150,00. Efter en måned destrueres produktet.

Når Woodhazel har modtaget varen retur, vil du få dine penge retur inkl. eventuelle leveringsomkostninger indenfor 14 dage. Hvis der er værdiforringelse af varen, ville denne være fratrukket.

 

Reklamation

Hvis du ønsker at reklamere over fejl eller mangler fra vores side, kan dette gøres indenfor 14 dage fra du har modtaget ordren.

Ved reklamation skal du altid kontakte vores kundeservice via e-mail, hvor vi skal bede om detaljeret beskrivelse af reklamationen, samt billede dokumentation, ordrenummer samt et kontaktnummer.

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hej@woodhazel.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal (ODR).

 

Øvrige vilkår

Woodhazel forbeholder sig ret til at foretage ændringer af disse vilkår. Hver gang du bruger vores service accepterer du at overholde de eksisterende og gældende vilkår.