FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på det meste. Hvis du ikke finder, hvad du søger svar på. Så er du velkommen til at kontakte os. Vi svarer indenfor 2 hverdage.

Hvad er forskellen på Semi-custom og Custom design

En semi-custom invitation er en invitation fra vores eksisterende designlinjer, hvor vi indsætter din tekst. Det ikke muligt at ændre på designet, farver, skrifttyper m.m.

Et Custom design er et design lavet specielt til dig og din store dag. Med et custom design kan du f.eks. også få prægning, folie og meget mere. Kun fantasien sætter grænser.

Læs mere om, hvordan du får dit eget unikke design i vores blogindlæg Hvordan bestiller jeg et Custom design?

 

Har jeg fortrydelsesret?

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra, du modtager varen. Dette gælder på vores produkter, der ikke er personliggjort.

Semi-custom produkter, accessories med initialer og lignende produkter er der ikke fortrydelsesret på, fordi de er lavet specielt til dig, og derfor ikke kan videresælges til en anden kunde. Det samme gælder bundles, som er en samlet pakkeløsning med personliggjorte varer.

Du har altid din reklamationsret – også når du køber semi-custom.

Læs mere om Fortrydelsesret.

 

Jeg har selv designet min invitation. Kan I trykke den?

Vi er først og fremmest et designstudie, der trykker vores egne designs. Derfor kan vi ikke hjælpe med at trykke invitationer, som du selv har designet.

Du kan evt. kontakte et trykkeri og høre, om de vil trykke dem. Ellers er der en masse online trykkerier, hvor man kan uploade og trykke sit design.

Læser I korrektur på min tekst? (Sætter komma og retter stavefejl)

Vi sætter din tekst ind præcist, som den er, når du sender den. Vi læser ikke korrektur.

Derfor anbefaler vi, at du skriver teksten i Word / Pages eller et andet tekstbehandlingsprogram. Det er også altid en god idé at få en anden til at nærlæse teksten, før bestilling af invitationerne.

I prisen på Semi-custom invitationer er der 1 tilretning af tekst med i prisen. Ved Custom Design er der 2 tilretninger.

Jeg bor i nærheden, kan jeg hente mine varer hos jer i Horsens?

Vi er primært end webshop. Men det er muligt at afhente i Horsens, hvis det aftales med os. Dog vil det primært være Custom Designs og store ordre, der kan afhentes.

Jeg bor udenfor Danmark, kan jeg stadig bestille fra jer?

Ja, det kan du. Vi sender også til Norge og hele EU. Den gældende fragtpris kan ses i kurven før betaling.

Når du bestiller fra Norge, betaler du norsk moms. Vi er VOEC-registrede, så der kommer ikke told eller fortoldningsgebyr på ordrer til Norge.

Er der ikke en fragtpris på dit EU land, så kontakt os på [email protected], så vender vi tilbage med en pris på forsendelsen.

 

Kommer der flere designs?

Ja, vi arbejder hele tiden på nye designs.

Vi designer alle vores produkter selv (udover kuverter), så derfor skyder der ikke nye designs op hver dag. Men vi arbejder på højtryk.

Hvis du har særlige ønsker, så er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan læse mere om custom design her.

Kan jeg købe et gavekort?

Ja, det kan du sagtens.

Vores gavekort finder du her.

Gavekortet er gyldigt til køb på Woodhazel.dk og kan bruges på alle varer samt til Custom design.

Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdato.

Gavekortet kan udbetales til kontanter, der vil være et gebyr på 100kr. for udbetaling af gavekortet.

Holder I Black Friday udsalg eller rabatkoder?

Nej, det gør vi ikke.

Vi er en lille virksomhed, der vægter kvalitet meget højt. Derfor er alle vores invitationer gennem vores hænder.

Hvis vi skulle give f.eks. 20% rabat på Black Friday, så ville vi skulle sætte prisen op resten af året. Vi synes ikke, at invitationer bør være et impulskøb. Derfor vil vi gerne tilbyde alle vores kunder fair priser hele året rundt.

Af samme grund ser du meget sjældent rabatter på vores produkter.

På bryllupsmesser har vi ofte lidt lækkert at tilbyde.

 

I jeres handelsbetingelser står der, at jeg har brugsret. Hvad betyder det?

Når du køber et produkt hos os, som vi har designet, køber du også brugsretten til produktet.

Det betyder, at du må bruge designet til at invitere dine gæster til din begivenhed. Det betyder også, at du ikke må reproducere / kopiere, ændre i designet eller videresælge designet til andre.

Ved Print-selv produkter må du selvfølgelig gerne printe så mange invitationer, som du skal bruge til den lejlighed, de er købt til. Men du må ikke ændre teksten, så du f.eks. både bruger filen til dit bryllup og din fødselsdag (2 forskellige begivenheder).

Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, vi har designet.

Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Semi-custom
Hvad betyder 300g papir?

Når vi skriver 300g offset, så taler vi om papirtykkelsen og papirtypen.

Papirstykkelse måles i g/m², så f.eks. 300g betyder, at papiret vejer 300g pr. kvadratmeter. Kort sagt jo højere vægt, jo tykkere er papiret.

Offsetpapir – 300g mat ubestrøget papir.

Er papiret miljøvenligt?

Vores papir er FSC certificeret. 

Nogle af vores produkter er fortrykt med grafik på et miljøvenligt trykkeri, som vi samarbejder med. De er svanemærkede og har LED belysning i deres lokaler. Og den strøm, de bruger, kommer fra vindmøller.

Hvorfor er produktionstiden 10 hverdage?

Produktionstiden bruges til at håndtere din ordre, trykke den og evt. efterbehandle / samle din ordre..

Alt dette gør vi på 10 hverdage.

Vil du have Ekspreslevering (op til 7 hverdage) kan dette tilkøbes.

 

Kan jeg få ekspreslevering?

Ja, det kan du.

Ekspreslevering har en produktionstid på 7 hverdage + forsendelse i forhold til den normale produktionstid på op til 10 hverdage + levering.

Ekspreslevering kan tilkøbes her.

Kan invitationen laves om til en anden anledning?

Hvis du har set en bryllupsinvitation, som du gerne vil bruge til din fødselsdagsinvitation, så kan det sagtens lade sig gøre.

Vi kan lave alle vores semi-custom invitationer om til den anledning, der passer til dit event.

Du skriver bare “Fødselsdag” som overskrift, når du sætter tekst ind i tekstfeltet, når du  bestiller invitationen.

Jeg skal bruge forskellige tekster på mine invitationer, kan det lade sig gøre?

Hvis du skal bruge forskellige tekster på dine invitationer, så kan du vælge “Alternative tekster” under tilvalg på invitationen.

Det kan f.eks. være, at nogle gæster er inviteret til reception og andre til selve festen.

Det koster et tillæg på 100kr. pr. alternativ tekst. Hvis du bestiller invitationer på træ eller akryl, så skal der minimum bestilles 10 stk. af hver tekst.

Eksempel:

Du har bestilt en Pocketfold Bundle med 1 invitation og 3 tillægssider. Halvdelen af invitationerne skal være på dansk og den anden halvdel på engelsk.

I dette tilfælde tilkøbes der 4 alternative tekster. 

Kan jeg ændre på et Semi-custom design?

Som udgangspunkt er svaret nej. 

Men hvis der er tale om små ændringer, som skrifttype eller farve på baggrund, så kan det i nogle tilfælde lade sig gøre.

Der er et gebyr på 250 DKK for ændring af et Semi-custom design.

Custom design
Hvad er et Custom design?

Et Custom design er et design, der er lavet specielt til dig. Du kan få det lige, som det passer dig. Alt er muligt – de eneste begrænsninger er budget og tidsplan.

Hvad er et Custom design Fee?

Custom design Fee er det, du betaler for den tid, det tager at designe og opsætte dine invitationer. Tryk og efterbehandling er ikke inkluderet i Custom design Fee.

Hvorfor skal jeg betale ekstra (Custom design Fee) for et Custom design?

Når du bestiller et Custom design, bruger vi x-antal timer dedikeret til dit design. Det er den tid, som du betaler for i dit Custom design Fee.

Det kan sammenlignes med tiden du betaler en bryllupsarrangør for at planlægge dit bryllup eller betaler for oppyntning af din venue.

 

Hvad koster et Custom design?

Det er et godt spørgsmål! Og det er svært at svare på.

Alt er muligt med et Custom design, og derfor kan priserne varierer meget alt efter materialer, og hvor meget, der f.eks. skal laves i hånden.

Du kan læse mere og se priseksempler på Bestilling af Custom design – Hvordan bestiller jeg et Custom design?

Ud over Custom design Fee (opstartsprisen) betales der også for tryk og evt. efterbehandling.

Før vi går i gang med dit Custom design vil du altid modtage et skriftligt tilbud, hvor Custom design Fee fremgår samt prisen for tryk, efterbehandling og evt. accessories.

 

Bliver mit Custom design solgt til andre kunder?

Nej, dit design vil ikke blive solgt på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.

Dog forbeholder vi os retten til at bruge grafiske elementer i andre designs.

Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time for custom illustrationer.

Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.

 

Kontakt os
Jeg har stadig spørgsmål, hvad gør jeg?

Hvis du har spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os via vores chatfunktion, vores kontaktformular eller pr. mail.

Du kan også ringe til os på +45 60 52 22 65 (Alle hverdage kl. 11-14).

 

Woodhazel

Jessensgade 1, 3. sal
8700 Horsens

[email protected]

Tlf.: +45 60 52 22 65
(Alle hverdage kl. 11-14)
Ferielukket uge 26 samt 30 og 31 i 2022

CVR nr.: 38882414

Følg os på

Del dine Woodhazel øjeblikke med

#mywoodhazel