FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på det meste. Hvis du ikke finder, hvad du søger svar på. Så er du velkommen til at kontakte os. Vi svarer indenfor 2 hverdage.

Hvad er forskellen på Semi-custom og Custom design

En semi-custom invitation er en invitation fra vores eksisterende designlinjer, hvor vi indsætter din tekst. Det ikke muligt at ændre på designet, farver, skrifttyper m.m.

Et Custom design er et design lavet specielt til dig og din store dag. Med et custom design kan du f.eks. også få prægning, folie og meget mere. Kun fantasien sætter grænser.

Læs mere om, hvordan du får dit eget unikke design i vores blogindlæg Hvordan bestiller jeg et Custom design?

 

Har jeg fortrydelsesret?

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra, du modtager varen. Dette gælder på vores produkter, der ikke er personliggjort.

Semi-custom produkter, accessories med initialer og lignende produkter er der ikke fortrydelsesret på, fordi de er lavet specielt til dig, og derfor ikke kan videresælges til en anden kunde. Det samme gælder bundles, som er en samlet pakkeløsning med personliggjorte varer.

Du har altid din reklamationsret – også når du køber semi-custom.

Læs mere om Fortrydelsesret.

 

Jeg har selv designet min invitation. Kan I trykke den?

Vi er først og fremmest et designstudie, der trykker vores egne designs. Derfor kan vi ikke hjælpe med at trykke invitationer, som du selv har designet.

Du kan evt. kontakte et trykkeri og høre, om de vil trykke dem. Ellers er der en masse online trykkerier, hvor man kan uploade og trykke sit design.

Læser I korrektur på min tekst? (Sætter komma og retter stavefejl)

Vi sætter din tekst ind præcist, som den er, når du sender den. Vi læser ikke korrektur.

Derfor anbefaler vi, at du skriver teksten i Word / Pages eller et andet tekstbehandlingsprogram. Det er også altid en god idé at få en anden til at nærlæse teksten, før bestilling af invitationerne.

I prisen på Semi-custom invitationer er der 1 tilretning af tekst med i prisen. Ved Custom Design er der 2 tilretninger.

Jeg bor i nærheden, kan jeg hente mine varer hos jer i Horsens?

Vi er en webshop, derfor er det ikke muligt at afhente i Horsens.

Jeg bor udenfor Danmark, kan jeg stadig bestille fra jer?

Ja, det kan du. Vi sender også til Norge og hele EU. Den gældende fragtpris kan ses i kurven før betaling.

Når du bestiller fra Norge, betaler du norsk moms. Vi er VOEC-registrede, så der kommer ikke told eller fortoldningsgebyr på ordrer til Norge.

Er der ikke en fragtpris på dit EU land, så kontakt os på [email protected], så vender vi tilbage med en pris på forsendelsen.

 

Kommer der flere designs?

Ja, vi arbejder hele tiden på nye designs.

Vi designer alle vores produkter selv (udover kuverter og bånd), så derfor skyder der ikke nye designs op hver dag. Men vi arbejder på højtryk.

Hvis du har særlige ønsker, så er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan læse mere om custom design her.

Holder I Black Friday udsalg eller rabatkoder?

Nej, det gør vi ikke.

Vi er et designstudie, der går op i høj kvalitet og god rådgivning. Vi har hver invitation m.m. i hånden, og der er kræset for detaljerne. Derfor har vi valgt at konkurerer på ekspertise  og lækre produkter frem for pris.

Hvis du leder efter prisvenlige produkter, så anbefaler vi vores søsterwebshop Nordic Invites

I jeres handelsbetingelser står der, at jeg har brugsret. Hvad betyder det?

Når du køber et produkt hos os, som vi har designet, køber du også brugsretten til produktet.

Det betyder, at du må bruge designet til at invitere dine gæster til din begivenhed. Det betyder også, at du ikke må reproducere / kopiere, ændre i designet eller videresælge designet til andre.

Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, vi har designet.

Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Semi-custom
Hvad betyder 300g papir?

Når vi skriver 300g akvarelpapir, så taler vi om papirtykkelsen og papirtypen.

Papirstykkelse måles i g/m², så f.eks. 300g betyder, at papiret vejer 300g pr. kvadratmeter. 

Vi har mange forskellige papirtyper, som du kan læse om her.

Er papiret miljøvenligt?

Vores papir er FSC certificeret, og vi har forskellyge typer af genbrugspapir.

Hvorfor er produktionstiden 10 hverdage til 4 uger?

Produktionstiden bruges til at håndtere din ordre, trykke den og evt. efterbehandle / samle din ordre. Alt dette gør vi på 10 hverdage.

Dog kan der forekomme længere leveringstid på specialpapir (inkl. Bloom med blomsterfrø), pocketfolds, laksegl m.m.

Den aktuelle produktionstid står altid på det enkelte produkt. Det er produktet med den længste produktionstid, der er gældende for din ordre.

Kan jeg få ekspreslevering?

Det er ikke muligt at få ekspreslevering.

Grunden til dette er, at vores designer, Anastasia, har alle tryksager i hænderne fra start til slut. Hun leverer høj kvalitet og godt håndværk, og det tager den tid, der er oplyst på de enkelte produkter.

Hvis du gerne vil have med tryksager med hurtig levering anbefaler vi vores søsterwebshop Nordic Invites

Jeg skal bruge forskellige tekster på mine invitationer, kan det lade sig gøre?

Hvis du skal bruge forskellige tekster på dine invitationer, så kan du vælge “Alternative tekster” under tilvalg på invitationen.

Det kan f.eks. være, at nogle gæster er inviteret til reception og andre til selve festen.

Det koster et tillæg på 100kr. pr. alternativ tekst. Hvis du bestiller invitationer på træ eller akryl, så skal der minimum bestilles 10 stk. af hver tekst.

Eksempel:

Du har bestilt en Pocketfold Bundle med 1 invitation og 3 tillægssider. Halvdelen af invitationerne skal være på dansk og den anden halvdel på engelsk.

I dette tilfælde tilkøbes der 4 alternative tekster.

Bemærk, hvis der er stor visuel forskel på de 2 sprog (f.eks. dansk og arabisk), så vil der komme et ekstra gebyr, da der er en del mere arbejde end at indsætte forskellige tekster.

Kan man ikke længere købe konfirmationsinvitationer / dåbsinvitationer?

Alle vores konfirmationsinvitationer og dåbsinvitationer er flyttet til vores søster webshop Nordic Invites.

Hvis du gerne vil have et Custom Design, kan vi lave dem til alle anledninger.

Kan jeg ændre på et Semi-custom design?

Som udgangspunkt er svaret nej.

Custom design
Hvad er et Custom design?

Et Custom design er et design, der er lavet specielt til dig. Du kan få det lige, som det passer dig. Alt er muligt – de eneste begrænsninger er budget og tidsplan.

Hvad er et Custom design Fee?

Custom design Fee er det, du betaler for den tid, det tager at designe og opsætte dine invitationer. Tryk og efterbehandling er ikke inkluderet i Custom design Fee.

Hvorfor skal jeg betale ekstra (Custom design Fee) for et Custom design?

Når du bestiller et Custom design, bruger vi x-antal timer dedikeret til dit design. Det er den tid, som du betaler for i dit Custom design Fee.

Det kan sammenlignes med tiden du betaler en bryllupsarrangør for at planlægge dit bryllup eller betaler for oppyntning af din venue.

 

Hvad koster et Custom design?

Det er et godt spørgsmål! Og det er svært at svare på.

Alt er muligt med et Custom design, og derfor kan priserne varierer meget alt efter materialer, og hvor meget, der f.eks. skal laves i hånden.

Du kan læse mere og se priseksempler på Bestilling af Custom design – Hvordan bestiller jeg et Custom design?

Ud over Custom design Fee (opstartsprisen) betales der også for tryk og evt. efterbehandling.

Før vi går i gang med dit Custom design vil du altid modtage et skriftligt tilbud, hvor Custom design Fee fremgår samt prisen for tryk, efterbehandling og evt. accessories.

 

Bliver mit Custom design solgt til andre kunder?

Nej, dit design vil ikke blive solgt på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.

Dog forbeholder vi os retten til at bruge grafiske elementer i andre designs.

Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time for custom illustrationer.

Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.

 

Kontakt os
Jeg har stadig spørgsmål, hvad gør jeg?

Hvis du har spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os via vores chatfunktion, vores kontaktformular eller pr. mail.

Du kan også ringe til os på +45 60 52 22 65 (Alle hverdage kl. 11-14).

 

Woodhazel

Jessensgade 1, 3. sal
8700 Horsens

Ny adresse pr. 15. marts 2024:

Emil Møllers Gade 59E, 3. TV
8700 Horsens

[email protected]

Tlf.: +45 60 52 22 65
(Alle hverdage kl. 11-14)

CVR nr.: 38882414

Følg os på

Del dine Woodhazel øjeblikke med

#mywoodhazel