FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på det meste. Hvis du ikke finder, hvad du søger svar på. Så er du velkommen til at kontakte os. Vi svarer indenfor 2 hverdage.

Hvad er forskellen på Semi-custom og Custom design

En semi-custom invitation er en invitation fra vores eksisterende designlinjer, hvor vi indsætter din tekst. Det ikke muligt at ændre på designet, farver, skrifttyper m.m.

Et Custom design er et design lavet specielt til dig og din store dag. Med et custom design kan du f.eks. også få prægning, folie og meget mere. Kun fantasien sætter grænser.

Læs mere om, hvordan du får dit eget unikke design i vores blogindlæg Hvordan bestiller jeg et Custom design?

 

Har jeg fortrydelsesret?

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret fra, du modtager varen. Dette gælder på vores produkter, der ikke er personliggjort.

Semi-custom produkter, accessories med initialer og lignende produkter er der ikke fortrydelsesret på, fordi de er lavet specielt til dig, og derfor ikke kan videresælges til en anden kunde. Det samme gælder bundles, som er en samlet pakkeløsning med personliggjorte varer.

Du har altid din reklamationsret – også når du køber semi-custom.

Læs mere om Fortrydelsesret.

 

Jeg bor udenfor Danmark, kan jeg stadig bestille fra jer?

Ja, det kan du. Vi sender også til Norge, Sverige og Tyskland.

Ved forsendelser udenfor Danmark bruger vi UPS. Den gældende fragpris kan ses i kurven før betaling.

Når du bestiller fra Norge, betaler du ikke dansk moms, når du køber hos os. Du vil modtage en opkrævning på told og moms fra UPS (der bliver ikke opkrævet yderligere gebyr for opkrævningen).

Hvis du vil have din ordre sendt til et andet EU land, så kan det også lade sig gøre. Kontakt os på hej@woodhazel.dk, så vender vi tilbage med en pris på forsendelsen.

 

Kommer der flere designs?

Ja, vi arbejder hele tiden på nye designs.

Vi designer alle vores produkter selv (udover kuverter), så derfor skyder der ikke nye designs op hver dag. Men vi arbejder på højtryk.

Hvis du har særlige ønsker, så er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan læse mere om custom design her.

Kan jeg købe et gavekort?

Ja, det kan du sagtens.

Vores gavekort finder du her.

Gavekortet er gyldigt til køb på Woodhazel.dk og kan bruges på alle varer samt til Custom design.

Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdato.

Gavekortet kan udbetales til kontanter, der vil være et gebyr på 100kr. for udbetaling af gavekortet.

Holder I Black Friday udsalg?

Nej, det gør vi ikke.

I jeres handelsbetingelser står der, at jeg har brugsret. Hvad betyder det?

Når du køber et produkt hos os, som vi har designet, køber du også brugsretten til produktet.

Det betyder, at du må bruge designet til at invitere dine gæster til din begivenhed. Det betyder også, at du ikke må reproducere / kopiere, ændre i designet eller videresælge designet til andre.

Ved Print-selv produkter må du selvfølgelig gerne printe så mange invitationer, som du skal bruge til den lejlighed, de er købt til. Men du må ikke ændre teksten, så du f.eks. både bruger filen til dit bryllup og din fødselsdag (2 forskellige begivenheder).

Woodhazel vil altid have ophavsretten til alle produkter, vi har designet.

Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Semi-custom
Hvad betyder 300g papir?

Når vi skriver 300g offset, så taler vi om papirtykkelsen og papirtypen.

Papirstykkelse måles i g/m², så f.eks. 300g betyder, at papiret vejer 300g pr. kvadratmeter. Kort sagt jo højere vægt, jo tykkere er papiret.

Offsetpapir – 300g mat ubestrøget papir.

Er papiret miljøvenligt?

Vores papir er FSC certificeret. 

Nogle af vores produkter er fortrykt med grafik på et miljøvenligt trykkeri, som vi samarbejder med. De er svanemærkede og har LED belysning i deres lokaler. Og den strøm, de bruger, kommer fra vindmøller.

Hvorfor er leveringstiden 10 hverdage?

Leveringstiden bruges til at håndtere din ordre, sende den til tryk og efterfølgende kvalitetsikre den, før vi sender den til dig.

Alt dette gør vi på maks 10 hverdage.

Vil du have Ekspreslevering (op til 7 hverdage) kan dette tilkøbes.

 

Kan jeg få ekspreslevering?

Ja, det kan du.

Ekspreslevering har en leveringstid på 7 hverdage i forhold til den normale leveringstid på op til 10 hverdage.

Ekspreslevering koster 200 kr.

Kan invitationen laves om til en anden anledning?

Hvis du har set en bryllupsinvitation, som du gerne vil bruge til din fødselsdagsinvitation, så kan det sagtens lade sig gøre.

Vi kan lave alle vores semi-custom invitationer om til den anledning, der passer til dit event.

Du skriver bare “Fødselsdag” som overskrift, når du sætter tekst ind i tekstfeltet, når du  bestiller invitationen.

Jeg skal bruge forskellige tekster på mine invitationer, kan det lade sig gøre?

Hvis du skal bruge forskellige tekster på dine invitationer, så kan du vælge “Alternative tekster” under tilvalg på invitationen.

Det kan f.eks. være, at nogle gæster er inviteret til recetion og andre til selve festen.

Det koster et tillæg på 100kr. pr. alternativ tekst. Hvis du bestiller invitationer på træ eller akryl, så skal der minimum bestilles 10 stk. af hver tekst.

Kan jeg ændre på et Semi-custom design?

Som udgangspunkt er svaret nej. 

Men hvis der er tale om små ændringer, som skrifttype eller farve på baggrund, så kan det i nogle tilfælde lade sig gøre.

Der er et gebyr på 250 DKK for ændring af et Semi-custom design.

Custom design
Hvad er et Custom design?

Et Custom design er et design, der er lavet specielt til dig. Du kan få det lige, som det passer dig. Alt er muligt – de eneste begrænsninger er budget og tidsplan.

Hvad er et Custom design Fee?

Custom design Fee er det, du betaler for den tid, det tager at designe og opsætte dine invitationer. Tryk og efterbehandling er ikke inkluderet i Custom design Fee.

Hvorfor skal jeg betale ekstra (Custom design Fee) for et Custom design?

Når du bestiller et Custom design, bruger vi x-antal timer dedikeret til dit design. Det er den tid, som du betaler for i dit Custom design Fee.

Det kan sammenlignes med tiden du betaler en bryllupsarrangør for at planlægge dit bryllup eller betaler for oppyntning af din venue.

 

Hvad koster et Custom design?

Det er et godt spørgsmål! Og det er svært at svare på.

Alt er muligt med et Custom design, og derfor kan priserne varierer meget alt efter materialer, og hvor meget, der f.eks. skal laves i hånden.

Du kan læse mere og se priseksempler på Bestilling af Custom design – Hvordan bestiller jeg et Custom design?

Ud over Custom design Fee (opstartsprisen) betales der også for tryk og evt. efterbehandling.

Før vi går i gang med dit Custom design vil du altid modtage et skriftligt tilbud, hvor Custom design Fee fremgår samt prisen for tryk, efterbehandling og evt. accessories.

 

Bliver mit Custom design solgt til andre kunder?

Nej, dit design vil ikke blive solgt på vores webshop, som det ser ud i sin helhed.

Dog forbeholder vi os retten til at bruge grafiske elementer i andre designs.

Ønsker du ikke, at de grafiske elementer skal bruges i andre sammenhænge kan dette tilvælges, og der betales timepris på 750 kr. pr. time for custom illustrationer.

Ved køb af et Custom design har du brugsretten til de designede produkter til den aftalte anledning. Ophavsretten er stadig Woodhazels.

 

Får jeg mængderabat på et Custom design?

Det gør man som udgangspunkt ikke. 

Print-selv
Hvad er Print-selv?

Vores Print-selv produkter er designs, som vi har lavet, hvor du via vores Tilpasningsmodul indsætter din egen tekst. Det du ser på skærmen, er det du får på invitationen.

Du vil så næstkommende hverdag modtage en pdf-fil pr. mail, som er klar til at printe på din egen printer.

Vi anbefaler kun Print-selv, hvis du er fortrolig med din printer.

Kan jeg få hjælp til at printe mine Print-selv filer?

Vi kan desværre ikke hjælpe med udprintning af dine Print-selv filer, fordi vi ikke kender din printer.

Er du i tvivl om, hvordan du skal printe dine invitationer, så vil vi i stedet anbefale dig, at du køber vores trykte Semi-custom invitationer.

Kommer filen med skæremærker, så jeg kan få dem trykt på eksternt trykkeri?

Alle vores Print-selv filer er lavet til hjemmeprint. De kommer derfor ikke med skæremærker.

Hvis du vil have invitationer, der er printet professionelt, så anbefaler vi vores Semi-custom produkter.

 

Kan jeg redigere min Print-selv fil?

Du kan redigere din fil i vores tilpasningsmodul før køb.

Efter køb af Print-selv produktet, sender vi dig en pdf-fil. Den pdf-fil, vi sender pr. mail, er låst, så man ikke kan rette i den.

Du kan printe filen, så mange gange, du vil, men du kan ikke rette i teksten eller flytte på grafiske elementer.

Vi låser ikke filerne op.

Hvor kan jeg få mere information om Print-selv?

Vi har skrevet et blogindlæg med tips og tricks til Print-selv.

Kontakt os
Jeg har stadig spørgsmål, hvad gør jeg?

Hvis du har spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os via vores chatfunktion, vores kontaktformular eller pr. mail.

Du kan også ringe til os på +45 60 52 22 65 (Alle hverdage kl. 11-14).

 

Woodhazel

- en del af
Little Creature Ink
Hasselhøj 52
8361 Hasselager

hej@woodhazel.dk

Tlf.: +45 60 52 22 65
(Alle hverdage kl. 11-14)

CVR nr.: 38882414

Følg os på

Del dine Woodhazel øjeblikke med

#mywoodhazel